15 stycznia 2019

Teneryfa- Idealny kierunek na jesienne wakacje

Na Teneryfie znaleźliśmy się dosyć spontanicznie, pod koniec września wspólnie z przyjaciółmi postanowiliśmy doładować baterie i zarezerwowaliśmy tygodniowy pobyt w Atenach. Niestety im było bliżej wyjazdu, wszystkie znaki na niebie wskazywały na to, że wygrzewanie się w słońcu jest zagrożone, jak ….( tutaj zapytałam męża: -jaki gatunek jest najbardziej zagrożony? ( po krótkim namyśle odpowiedział:) – mężczyzna. Tak więc nasze doładowanie baterii było zagrożone jak wyginiecie gatunku męskiego. Wszystkie portale z prognozą pogody krzyczały do nas spakujcie się ciepło, bo w Atenach zapowiada się deszczowo i burzowo. W Niedziele zaczęliśmy pakować walizki z cieplejszymi ubraniami, aż nagle zadzwonił telefon. Pani z biura podroży przekazała nam najlepszą informację, hotel, który zarezerwowaliśmy sprzedał za dużo pokoi niż miał… to był miód na moje uszy, bo wiedziałam ze zaraz powie: -możemy zmienić na inny hotel lub zwrócimy państwu koszty poniesione za wycieczkę. Po chwili przeglądaliśmy oferty z wylotem na poniedziałek inny termin już nie wchodził w grę, więc wyszukiwarki nie pokazywały zbyt wielu ofert, ale udało się! Lecimy na Teneryfę,
lot
Lot trwa pięć godzin jak na małą przestrzeń w samolocie nie należy do najbardziej komfortowych. Lecąc na Teneryfę byłam w dziewiątym tygodniu ciąży wiec ratowałam się częstymi przechadzkami po samolocie. Na wyspie są dwa międzynarodowe lotniska południowe i północne my lądowaliśmy na tym pierwszym. Południe Teneryfy, to tam skupione są wszystkie kurorty i panuje tu cieplejszy klimat niż na północy wyspy. Lotnisko jest dobrze oznaczone i nie było większych problemów ze znalezieniem autobusu z lotniska do hotelu. Transfer zajął nam ok 50 min.
hotel
Hotel na początku zrobił na nas ogromne wrażenie, bo był otoczony piękną bujną roślinnością, o której pasłam w tym poście bujna roślinność Teneryfy. Jeśli jesteście ciekawi jakie rozmiary może osiągnąć kaktus i monstera, to zapraszam do przeczytania, będziecie w szoku. Pokoje hotelowe już nie zachwycały, niestety takie są uroki rezerwowania wycieczki dzień wcześniej, ale stwierdziliśmy że lepiej wygrzewać się w słońcu niż chodzić w kurtce przeciwdeszczowej po plaży, więc nie marudziliśmy. Hotel zdecydowanie nadrabiał basenami czego nie można powiedzieć o restauracji, większość menu przygotowana dla turystów z Anglii, więc jak lubicie english breakfast, to powinniście być zadowoleni. Ja mogłam też mieć inne odczucia zapachy dochodzące ze stołówki nasilały u mnie ciążowe mdłości. Na początku ciąży może lepiej wykupić wycieczkę bez wyżywienia.
wyspa
Teneryfa jest największą z Wysp Kanaryjskich, jeśli myśleliście tak jak ja, że posiada pustynny krajobraz i tylko ciemne wulkaniczne plaże, to bardzo się zdziwicie. Wyspa posiada piękna bujną roślinność i uwaga są na niej piaszczyste plaże. Niektóre z nich są naturalne, na inne przywieziono piasek z samej Sahary. Będąc na wakacjach jak ja to nazywam gotowcach, czyli wykupionych z biura zawsze wypożyczamy auto i zwiedzamy na własną rękę, to sprawia ze odkrywamy miejsca których nie ma w przewodnikach a te nawet najbardziej popularne miejsca odkrywamy na własnych zasadach, bez określonego czasu na zbiorki przy autobusie. Wypożyczenie auta na wyspie jest banalnie proste wystarczy zapłacić i pokazać dowód osobisty, nie musimy mieć karty kredytowej.  Podróżując autem po wyspie pamiętajcie, żeby absolutnie nie zostawiać w nim torebek portfeli, wystarczy dosłownie piec minut naszej nieobecności i możemy pozbyć się tego, co pozostawaliśmy w samochodzie.
co zobaczyć?
 COSTA ADEJE To miejscowość, w której przebywaliśmy niestety daleko jej do hiszpańskiego klimatu. To typowy wakacyjny kurort. Ciężko tu szukać typowych hiszpańskich przysmaków a ocenianie go przez pryzmat hiszpańskiego miasteczka nie ma sensu Costa Adeje powstało po to, by przyjemnie się w nim wypoczywało i bawiło. Nie ma tu zabytków, miasto powstało po to aby sprostać popytowi branży turystycznej. Jest tu pełno hoteli, apartamentów, barów, restauracji i kasyn.
 Pico del Tede, to najwyższy szczyt w Hiszpanii. Po przybyciu na miejsce wąskimi serpentynami z przepięknymi widokami okazało się ze kolejka na szczyt jest nieczynna ze względu na porywisty wiatr a wyjście na szczy, to ok 10 kim w jedną stronę zważywszy na mój stan i nasz ubiór wyjście na górę byłby szalonym pomysłem. Temperatura na szczycie nie sięgała 4 stopni Celsjusza, warto więc wziąć ze sobą pełne buty i kurtkę. Na głównej stacji okazało się, że wyjazdy kolejką odradzane są kobietom w ciąży i dzieciom poniżej drugiego roku życia. Pocieszyliśmy się pięknymi zdjęciami jakie rozbiliśmy w drodze do dolnej stacji kolejki.
LA TEJITA To jedna z najpiękniejszych i najdłuższych plaż na Teneryfie jest naturalnie piaszczysta. `nudyści bardzo upodobali sobie zatoczkę u podnóża góry, ale spokojnie na pozostałej części plaży raczej ich nie spotkacie. Półgodzinny spacer dzieli od plaży do ośrodka dla kitesurferow „El Meano”
LOS GIGANTES Robi ogromne wrażenie, można się poczuć się niczym krasnoludek wśród olbrzymów. Jest to prawdziwy cud natury i najbardziej oszałamiający krajobraz wyspy. Ogromne klify sięgają aż 800 metrów.
Mam nadzieję, że choć trochę przeniosłam Was w środku zimy w ten cudowny słoneczny krajobraz Teneryfy.